Aktualne działania SEO w kontekście przekształceń dotykających w algorytmach Google i sieciach społecznościowych
Anna Sikorska – SEO w Google i w Social Media
Współczesne optymalizacja stron ulega ewolucji, a klasyczne techniki stają się ograniczone w obliczu ewoluujących algorytmów Google oraz coraz większego znaczenia mediów społecznościowych. Praktycy widoczności w sieci muszą dziś być na bieżąco za nowinkami, ale też mądrze planować działania, aby wzmocnić pozycję swoich klientów.
seo social
Silnik wyszukiwania przekształca w kierunku bardziej kontekstowych odpowiedzi. Wprowadzone rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak SGE, przenoszą punkt ciężkości z linkowania zewnętrznego na opracowywanie treści odpowiadających na realne potrzeby. Coraz większe znaczenie mają także multimedialne treści – krótkie odpowiedzi, które dominują w tzw. wyszukiwaniu bez klikania.
optymalizacja wizytówek Google Moja Firma
Równolegle sieci społecznościowe stają się alternatywną przestrzenią optymalizacji. Instagram i inne kanały nie są już tylko miejscem komunikacji z odbiorcami. To dziś realne źródło ruchu, z własnymi mechanizmami rankingowymi. Hasztagi i metadane wpływają na to, jak wysoko profil lub treść zostanie odnaleziona przez użytkowników.
Współczesne strategie widoczności to zatem nie tylko techniczne działania, ale wielowymiarowa praca obejmujące strategie redakcyjne, SEM, UX, jak również koordynację obecności w mediach społecznościowych. Tylko współpraca kanałów może dać skuteczne rezultaty.
Podsumowując: nowoczesne działania optymalizacyjne to zderzenie kompetencji, ciągłego uczenia się oraz świadomości, że mechanizmy rankingowe obejmują dziś cały ekosystem online.